خطبه ی اول:پس از حمد و ثنای الهی و توصیه به تقوا و تبریک اعیاد شعبانیه به تشریح قسمت هایی از ‏مناجات شعبانیه پرداخت؛که امامان معصوم در ماه شعبان به مناجات با خدای تعالی می‌پرداختند و امام ‏راحل نیز تأکید فراوان روی این کار داشتند. «الهی فلک الحمد ابدا ابدا...» خدایا حمد و ستایش ‏مخصوص توست حمدی ابدی و پیوسته؛ آنگونه که تو دوست داری و راضی می شوی. در جای دیگر می ‏فرماید: خدایا اگر مرا به جرم و لغزش هایم مواخذه بکنی من تو را به عفو و بخششت مواخذه می کنم. و ‏اگر مرا به گناهانم اخذ نمایی من تو را به مغفرتت اخذ می کنم. و اگر مرا داخل آتش نمایی به اهل آن ‏اعلام می‌کنم که تو را دوست دارم. شما ببینید امامی که معصوم است می‌گوید: خدایا اگر مرا داخل آتش ‏نمایی به اهل آتش اعلام می‌کنم که خدایم را دوست دارم، و باز از خدا می خواهد که خدایا مرا در اهل ‏ولاء و دوستی قرار بده مقام کسی که امید زیادی محبت تو را دارد. در ادامه حضرت می فرماید: خدایا ‏کمال انقطاع به خود را به من عطا کن و چشم های قلب مرا به نورانیت نظر آن به سوی خودت نورانی ‏بگردان که حجاب های نورانی را نیز پاره کرده و به معدن عظمت تو متصل شود و روحمان را به عزّ تو ‏تعلق بگیرد. در حالی که ما هنوز حجابهای ظلمانی گناه را نیز پاره نکرده ایم.‏ خطبه دوم: پس از حمد و ثنای الهی و درود بر پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام و توصیه به تقوا، حدیثی ‏از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل نمود و به موضوع سیل اخیر اشاره کرد و از مردم درخواست کرد تا هر چه ‏بیشتر این عزیزان را یاری و مساعدت نمایند. همچنین درباره ۱۱ شعبان میلاد حضرت علی اکبر نیز بیان ‏داشت: امیدوارم جوانان عزیز از این الگو استفاده نموده و همانطور که رهبری در گام دوم انقلاب بیان ‏داشتند از خدمت و تلاش در پیشبرد اهداف انقلاب شانه خالی ننمایند.وی در ادامه به چند نکته پیرامون ‏حرکت اخیر ترامپ در تروریست خواندن سپاه پاسداران پرداخت: اگر آمریکا سپاه را تروریست می داند ‏چون شکست های فراوانی از حضور سپاه ایران در منطقه داشته و از طرفی آمریکا خود محور تروریسم و ‏تروریست پروری است و القاعده و داعش و بعضی دیگر گروه های تروریستی دست پرورده آمریکا می ‏باشند و آسیب پذیری نیروهای نظامی آمریکا در منطقه بسیار بیشتر می باشد. نظامیان آمریکا که با ‏بحران خودکشی مواجه هستند در آینده با ترس و هراس بیشتری مجبور به زندگی در منطقه خواهند بود. ‏وی در ادامه به روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره و بیان داشت: امروز ارتش به یک نیروی نظامی متعهد و ‏مردمی، مقتدر و ولایت مدار تبدیل شده است و خطبه را با دعا برای اسلام و مسلمین پایان داد.