امام خامنه ای(مدظله): نمازجمعه دریچه ای دلگشا به سوی معنویت و آگاهی است.

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

زندگینامه امام جمعه پرندک؛حجت الاسلام مجدی زاده


عبدالمجید مجدی زاده(زاده خرداد 1340 در کرمان)، امام جمعه فعلی شهر پرندک(شهرستان زرندیه استان مرکزی، استاد حوزه و دانشگاه، و روحانی کاروان حج می‌باشد. ایشان در سال ۱۳۵۹ به جبهه‌های نبرد اعزام می‌شود. در سال ۱۳۶۲ وارد حوزه علمیه قم شده و دروس سطح و خارج را از نزد اساتید بزرگوار حوزه علمیه قم درک می‌کند. وی ۱۶ سال در کرمان به اقامه نمازجماعت پرداخته و در سال ۱۳۹۲ به عنوان امام جمعه شهرستان خنداب، منصوب می‌گردد؛ و در حال حاضر (از تاریخ ۹۷/۷/۱۳)امام جمعه شهر پرندک می‌باشد.
ادامه مطلب...
۳۰ آذر ۹۷ ، ۲۲:۰۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده

خطبه های 97/9/23

خطبه اول: پس از حمد و ثنای الهی و توصیه به تقوا به ادامه موضوع سبک زندکی اسلامی پرداخت و بیان داشت:قرآن کریم در آیه 96 و 97 سوره نمل می فرماید:آنچه نزد شماست از بین میرود و آنچه نزد خداست باقی است و ما پاداش میدهیم به کسانیکه در زندگی صبر پیشه کردند به بهترین اعمالی که به جا می آوردند و هر کس عمل صالحی بجا آورد از مرد و زن و ایمان داشته باشد به او حیات طیبه میدهیم و پاداش او را به بهترین اعمال عطا می کنیم و این حیات طیبه همان مطلبی است که در دعای ابو حمزه ثمالی از خدای تعالی طلب شده است و در فرمایشات رهبر معظم انقلاب آمده است حیات طیبه یعنی زندگی ای که در آن هم روح ، هم جسم انسان، هم دنیای انسان و هم آخرت انسان تامین است زندگی فردی در آن تامین است آرامش روحی در آن است سکینه و اطمینان هم در آن است... .در مقابل این حیات طیبه انسانی بعضی ها که همه فکر و ذکرشان حیات دنیوی و مادی است.خدای تعالی در سوره محمد آیه 12 می فرماید:کسانیکه کافر شدند از دنیا بهره می برند و می خورند؛مانند حیوانات و سرانجام آنها آتش دوزخ می باشد. خطبه دوم:پس از حمد الهی و درود به پیامبر و اهل بیت علیهم السلام و سفارش به تقوای الهی و تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) روایتی از ان حضرت بیان داشت که بهترین برادران شما کسانی هستند که لغزش ها و خطا های شما را فراموش کردند و احسان و نیکی های شما را به یاد آوردند و سپس با توضیح جملاتی از زیارتنامه آن امام معصوم به بیان دو معجزه از آن حضرت پرداخت و درباره روز 27 آذر روز شهادت آیت الله مفتح و روز دانشجو وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت:انقلاب اسلامی را می توان مظهر پیوند حوزه و دانشگاه دانست.مبارزه با رژیم مستبد و وابسته پهلوی عاملی بود که حوزویان و دانشگاهیان را در کنار هم قرار دهد... . و درباره آشوب های اخیر فرانسه نیز بیان داشت بی عدالتی،تبعیض و شکاف فزاینده طبقاتی موتور متحرک و اصل اعتراضات و آشوب های اخیر فرانسه است. مسئله ای که اکثر کشور های اروپایی و غربی با آن دست به گریبان هستند... وی در پایان از نمازگزاران درخواست نمود تا از هفته آینده به مدت 20 دقیقه زودتر در محل نمازجمعه حضور پیدا کنند تا از مطالب سخنران قبل از خطبه ها استفاده نمایند.
۲۹ آذر ۹۷ ، ۱۸:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده

خطبه های 97/9/16

خطبه اول:ضمن حمد و ثنای الهی و توصیه به رعایت تقوی الهی به موضوع ازدواج جوانان پرداخت. با استناد به آیه شریفه 21 سوره روم که؛ از نشانه های قدرت و ربوبیت خداوند این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا در کنارشان آرامش یابید و در میانتان دوستی و مهربانی برقرار شود و این که ازدواج اولین و بزرگترین آرزوی هر جوانی است که پا به دوران جوانی می گزارد. و این میل و خواسته طبیعی و فطری همه انسان هاست.بعد به موضوع انتخاب همسر برای دختران از نگاه دین و روایات اهل بیت پرداخته شد؛که دخترانمان را به چه کسانی بدهیم که این دغدغه همه خانواده ها در حال حاضر است.روایتی از امام رضا(ع):هرگاه مردی از دختران شما خوستگاری کرد که از دین و اخلاق او راضی بودید با ازدواج او با دخترتان با او رضایت بدهید و فقر مانع این پیوند نشود.(میزان الحکمه جلد 4 صفحه280).در صفحه 37 نهج الفصاحه از رسول اکرم(ص): روایت شد که اگر اشخاص هم کفو و هم شان شما به خواستگاری دختران شما آمدند منتظر حوادث نباشید.به برخی از افراد هم دختر ندهیم:امام رضا (ع) فرمود : به بد اخلاق زن ندهید به شارب الخمر و بی نماززن ندهید و این که تقوی ،حسن خلق، صداقت و امانتداری از مهم ترین ملاکهای انتخاب همسر است. خطبه دوم:در این خطبه بعد از توصیه به رعایت تقوی الهی به تقویم هفتگی اشاره شد.1-16 آذر: روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان و نظر مقام عظمای ولایت و رهبری درباره دانشجویان و این که به خاطر به شهادت رسیدن سه دانشجو در سال 1332 در دانشگاه تهران و در همان روز حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا در تهران و کسب دکترای افتخاری حقوق در همان دانشگاه انزجار دانشجویان را برانگیخت.2-18 آذر:در در سال 1370 عراق به عنوان مسئول و آغاز گر جنگ از سوی سازمان ملل معرفی شد.3-19 آذر:در سال1363 به فرمان امام شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد. و اهداف تشکیل این شورا در پنج بند بیان شد6-20 آذر به شهادت حضرت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب اشاره شد.5-چهارم ربیع الثانی:ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از عالمان سادات حسنی و نظر علمای بزرگ مرحوم جلسی، علامه حلی ، مرحوم میرزا حسین نوری ،سید مرتضی علم الهدی و همچنین روایات امام هادی در شان این امام زاده عظیم الشان بیان شد.6-بپیام رهبر فرزانه انقلاب در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان و اثر نماز د رجامعه بطورخلاصه بیان شد. 6- به حادثه تروریستی چابهار که منجربه شهادت چند تن از عزیزان و مجروح شدن گروهی از مردم بی گناه شد ،اشاره شد و این حادثه تروریستی محکوم شد.
۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۹:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده

خطبه های 97/9/9

خطبه اول:پس از سفارش به رعایت تقوای الهی به ادامه موضوع سبک زندگی اسلامی و اهمیت دعا های روایی اشاره نموده و بیان داشت دعا های زیادی از ائمه علیهم السلام وارد شده که از مهمترین آنها کتاب شریف صحیفه سجادیه است که به زیور آل محمد ملقب گردیده خصوصا مناجات خمسه عشر که در کتاب شریف مفاتیح الجنان نیز آمده و خود کتاب مفاتیح الجنان هم مشتمل بر دعا های فراوان از امامان معصوم(ع) می باشد همینطور مناجات شعبانیه دعای کمیل و دعای ندبه و زیارت عاشورا و امثال آن و در ادامه قسمتی از مناجات شعبانیه را بیان داشت که امامان با خدای تعالی مناجات می کردند خدایا تو را درخواست می کنم و به سوی تو تضرع می کنم و از تو درخواست می کنم که بر محمد و آل محمد درود بفرستی و مرا از کسانی قرار بدهی که پیوسته به ذکر و یاد تو مشغولند عهد تو را نقض نمی کنند و از شکر تو غافل نمی شوند و امر تو را سبک نمی شمارند بارالها مرا ملحق بنما بنور عزتت که عارف به تو بگردم و از غیر تو روی گردان باشم و پیوسته مراقب و خائف تو باشم ای خدای صاحب جلال و اکرام و بر محمد و آل او درود بفرست و سلام کثیر و فراوان و در ادامه دعای ابوذر را نیز که دعایی جامع می باشد بیان کرد و توضیح داد خطبه دوم:پس از سفارش مجدد به رعایت تقوا با بیان حدیثی از امام صادق (ع) درباره شهر مقدس قم و ثواب زیارت حضرت معصومه (س)بیان داشت: از سه امام معصوم ثواب زیارت حضرت معصومه (س) بهشت بیان شده است و به مناسبت بزرگداشت شیخ مفیدبیان داشت وی پیشوا و استاد علما شیعه در سال 336 هجری قمری در حوالی بغداد در یک خانواده اصیل از سلاله پاکان و نیکان به دنیا آمد... او یکی از نوابغ و نوادر جهان اسلام و عالم تشیع است و به مناسبت سالروز شهادت مدرس بیان داشت مدرس شخصیتی مبارز که با درس آموزی از مکتب مبارزه و ایثار و شهادت تشیع حسین مردانه در مقابل ظلم وجور حکام مستبد و سرسپرده ایستاد و از حق ملت خود دفاع کرد... و درباره تشکیل کنفرانس وحدت اسلامی نیز بیان داشت بنا به فرمایش رهبری اتحاد مسلمین به معنای انصراف مسلمین و فرق گوناگون از عقاید خاص کلامی و فقهی خودشان نیست بلکه اتحاد به معنای این که فرق گوناگون اسلامی در مقابل دشمنان اسلام همدلی و همکاری و همفکری کنند و در پایان به یکی از سنت های دینی که در مراسم ختم با ید با صاحب عزا همدلی نموده وقتی براساس روایات تا 3 روز غذا و طعام برای آن ها ببرند نه این که بعضی جا ها مشاهده می شود تا سه روز پیوسته باید صاحب عزا مردم را اطعام نماید که مصیبت دیگری بر صاحب عزا تحمیل نمایند. مخصوصا در این ایام که بسیاری از مردم در جهت مسائل اقتصادی در سختی می باشند.
۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۷:۲۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده

خطبه های 97/9/2

خطبه اول:پس از توصیه به تقوای الهی به ادامه موضوع سبک زندگی اسلامی و اهمیت دعا پرداخت و بیان داشت:بهترین دعا ها دعاهایی است که در قرآن از زبان انبیاء الهی و همینطور دعا هایی که در روایات از زبان ائمه اطهار(علیهم السلام)وارد شده است یکی از دعا های قرآنی آیه 74 سوره فرقان که از زبان عباد الرحمن آورده شده است که به خدای تعالی عرضه میدارند پروردگارا به ما عطا کن از همسران و فرزندانمان چشم روشنی و ما را پیشوای متقین قرار بده. از خدای تعالی درخواست می کنند که همسران و فرزندان موجب چشم روشنی آنها باشند و نه تنها متقی باشند بلکه هدایت کننده متقین باشند.از دیگر دعا های قرآنی آیه 40 و 41 سوره ابراهیم که دعا این پیامبر الهی را خدای تعالی نقل می کند که به خداوند عرضه میدارد پروردگارا من را برپاکننده نماز قرار بده و همینطور فرزندان مرا برپا کننده نماز قرار بده و دعایم را قبول بفرما پروردگارا مرا بیامرز و پدر و مادرم و بندگان مومن را روزی که حساب برپا میداری و همینطور حضرت سلیمان در ایه 19 سوره نمل به خدای تعالی عرضه میدارد پروردگارا به من الهام کن این که نعمت های تو را که به من و پدر و مادرم عطا کردی شاکر باشم و عمل صالحی انجام بدهی که تو را‌‌‌‌‌‌راضی و خشنود کند و مرا به لطف و رحمت خویش جزء بند صالحت قرارده خطبه دوم:با توصیه مجدد به رعایت تقوا حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بیان کردند که آن حضرت می فرمایند:بهشت بر انبیاء حرام است تا زمانیکه من داخل آن شوم و بر همه امت های پیشین حرام است تا زمانیکه شیعیان ما اهل بیت وارد بهشت بشوند.امام جمعه محترم با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) سلام پاکش امام صادق(ص) به بیان بعض جملات نهج البلاغه راجع به آن حضرت بیان داشت که خداوند او را برگزیداز درخت تنومند انبیاء و سرچشمه نور هدایت و جایگاه بلند و بی همتا و از سرزمین بطحی و چراغهای برافروخته شده ودر تاریکی ها و از سرچشمه های حکمت... . همچنین درباره ایشان بیان داشت خدمات آن حضرت به شیعه به حدی است که شیعه را شیعه جعفری می گویند و سپس داستانی از کرامات آن حضرت بیان داشت.فرمایشات امام راحل(ره)(درباره بسیج):بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی وصل و طراوت و یقین و حدیث عشق میدهد... .بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین و تا آخرین امضاءنموده اند من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم که من را با بسیجیانم محشور گرداند. چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام. ایشان خطبه را با دعا برای اسلام و مسلمین پایان داد.
۲۲ آذر ۹۷ ، ۲۳:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده

خطبه های 97/8/25

خطبه اول:پس از سفارش به تقوای الهی پیرامون سبک زندگی اسلامی و اهمیت دعا به بعض شرایط و آداب دیگر از دعا اشاره نمودند سومین ادب ازآداب دعا طلب شفاعت از صالحین می باشد. امام کاظم (ع) می فرمایندکه هر وقت حاجتی نزد خداوند داشتی بگو:خدایا از تو در خواست می کنم بحق محمد و علی که آنها نزد خدا جایگاه ویژه ای دارند.چهارمین ادب از آداب دعا اقرار به گناه می باشد.امام صادق (ع) می فرمایند:اول مدح پروردگار و دوم اقرار به گناه و آن گاه سوال و درخواست از خدای تعالی.در روایتی از امام رضا (ع)وارد شده: بنده ای در بنی اسرائیل 40 سال خدا را عبادت کرد و سپس یک قربانی به درگاه خداوند انجام داد و از او قبول نشد به خودش خطاب کرد:چرا عملت را خالص بجا نیاورده ای و نمی کشم مگر از ناحیه خودت و اقرار به کوتاهی و گناه کرد و خدای تعالی به او وحی کرد: این که خودت را مذمب کردی از چهل سال عبادت تو بیشتر ارزش دارد.ادب پنجم: خوش گمانی به پروردگار که پیامبر اکرم(ص)می فرماید: خدا را بخوانید در حالی که یقین به اجابت دارید. 
خطبه دوم:پس از سفارش مجدد به رعایت تقوا به مناسبت روز شهادت امام عسکری(ع) حدیثی از آن حضرت بیان کردند که که فرمودند:هر گاهی شخصی از شما در دین متقی باشد و در سخن راستگو و امانت دار باشد و خوش اخلاق و بگویند او شیعه است من مسرور می شوم. سپس روایتی از احمد بن اسحاق درباره امام حسن عسکری بیان نمود که امام فرمودند:خداوند از زمانیکه آدم را آفریده تا روز رستاخیز هرگز زمین را از حجت خودش خالی نمی گذارد.به مناسبت هفته وحدت مطرح نمودند که:بیشترین هزینه ها را انگلیس خبیث و بعض ایادی در منطقه به کار می بردند تا اختلاف بین شیعه و سنی ایجاد شده و هدف ما از آغاز انقلاب با بینش امام راحل ایجاد وحدت بین مسلمین می باشد. ایشان سپس به جنایات اسرائیل و مقاومت مردم غزه اشاره نمود که در این مرحله رژیم صهیونیستی تنها دو روز توان مقاومت را داشت و دستور آتش بس را صادر نمود.قسمتی از بیانات رهبری در جمع مدال آوران بازی هی آسیایی جاکارتا:شما با حرکت ارزشمند خود نشان دادید که از اقتدار،استقلال فرهنگی و اراده قوی برخوردارید؛همینطور در 12 مهر ماه فرمودند:ملت ما تحریم را می تواند شکست دهد؛ شکست تحریم شکست آمریکاست و آمریکا یک سیلی دیگر از ایران خواهد خورد.
۲۰ آذر ۹۷ ، ۱۴:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده

خطبه های 97/8/18

خطبه اول:پس از توصیه به تقوای الهی به موضوع سبک زندگی اسلامی و اهمیت دعا در زندگی انسان به بیان موانع استجابت دعا پرداخت و بیان داشت :یکی از موانع استجابت دعا گناه می باشد.امام باقر (ع) می فرمایند:همانا ،بنده از خدا حاجت می خواهد و دعای او شرایط اجابت را دارد ولی او گناه می کند و خدای تعالی به فرشتگان می گوید:حاجتش را براورده نکنید چون مرتکب گناه می باشد.دومین دلیل قبول نشدن عدم پاکیزگی طعام است.پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:بنده دستش را به سوی خدا بالا می برد و حاجت می خواهد در حالی که طعام و خوراکی او حرام است.چگونه دعایش مستجاب گردد در این حال.3-ظلم و کوتاهی در حق دیگران؛امام صادق (ع)می فرمایند:هرگاه کسی از شما می خواهد دعایش مستجاب شود باید طعام و کسب او پاکیزه باشد و به کسی ظلم نکرده باشد.وی سپس به بعض شرایط دعا پرداخت که یکی از آن ها تمجید و مدح پروردگار قبل از ذکر حاجت می باشدو دیگری صلوات بر پیامبر و اهل بیت آن حضرت که امام صادق می فرماید:همواره دعا در حجاب می باشد تا بر پیامبر و آل او صلوات بفرستد. خطبه دوم:پس از سفارش مجدد به رعایت تقوای الهی و بیان حدیثی از پیامبر (ص) درباره اهمیت استغفار به درگاه الهی به مناسبت شروع ماه ربیع الاول و پایان ماه های حزن و ماتم بیان داشت:سعی شود در مجالس جشن و شادی که معمولا از این پس آغاز می شود،مراعات حریم الهی بگردد و به مناسبت 20آبان و شهادت سردار شهید حاج حسن تهرانی مقدم بیان داشت:سردار تهرانی مقدم از جمله سربازان و سرداران و شهید نظام اسلامی است که علم و عمل با خلاص را سرلوحه سال ها مبارزه و خدمت به نظام اسلامی نموده و توانست دست آوردهای مهمی را در زمینه قدرت و توان موشکی برای کشور بدست آورد... و به مناسبت 24 ابان و روز کتاب و کتابخوانی به بیان آیاتی از قرآن در مورد اهمیت مطالعه و تفکر اشاره نمود.بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان:انواع و اقسام تحرکات از سوی دشمن در این سال ها اتفاق افتاد ؛اقدام نظامی،جنگ اقتصادی و جنگ رسانه ای؛در این چالش 40 ساله طرفی که مغلوب شد آمریکاست و طرفی که پیروز شد جمهوری اسلامی است و این حقیقت بسیار مهمی است و دلیلش این است که آمریکا با همه دشمنی هایش به مقاصد خود نرسیده است.
چاپ این صفحه
۱۰ آذر ۹۷ ، ۲۱:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده

خطبه های 97/8/11

خطبه اول: پس از توصیه به تقوای الهی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) به معرفی آن حضرت توسط قرآن کریم پرداخت و در توضیح آیه 4 سوره قلم را که خداوند تعالی می فرماید وانک لعلی خلق عظیم بیان کرد:خداوندی که همه دنیا را قلیل و نادر معرفی می نماید از اخلاق پیامبر به عظمت یاد کرده است و در آیه 107 سوره انبیاء می فرماید: خطاب به پیامبر که ما تو را ارسال نکردیم مگر رحمت برای جهانیان یعنی وجود نازنین پیامبر موجب رحمت الهی است برای همه جهانیان اعم از انسانها و فرشتگان و حیوانات و جمادات و همچنین در آیه 5 سوره ضحی خدای تعالی می فرماید: بزودی آنقدر به تو عطا می کنیم که راضی بشوی که اشاره دارد به مقام شفاعت پیامبر اکرم(ص)و خداوند تعالی از امت او می بخشد تا آن حضرت راضی بشود. چون پیامبر از نظر مقام معنوی اشرف انبیاء الهی است از نظر مادی هم که توجهی به دنیا و ما فیها ندارد پس آیه شریفه فقط بر مقام شفاعت آن حضرت دلالت دارد خطبه دوم:پس از سفارش به رعایت تقوای الهی به بیان حدیثی از امام رضا (ع) پرداخت که آن حضرت می فرماید مریضی برای مومن موجب طهارت و پاکیزگی از گناه و رحمت الهی است ولی برای کفار موجب عذاب و لعنت الهی است.وی درباره حماسه اربعین بیان داشت:اربعین امسال با حضور بیش از 20 میلیون زائر باشکوه تر و حماسی تر از سال های گذشته برگزار شد و پیام های الهی،مذهبی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی بسیاری برجا گذاشت... . ایشان سپس به تشریح واقعه 13 آذر سال 57 و راهپیمایی دانش آموزان و شهادت 56 نفر در این حادثه اشاره کرد و بیان داشت:حادثه 13 آبان سال 57 بعد از جنایت 17 شهریور اولین خونریزی عمده حکومت پهلوی بود و درباره استکبار ستیزی امام راحل بیان داشت:امام راحل می فرمایند:تا این سلطه طلبان بی فرهنگ درزمین هستند مستضعفین به ارث خود که خدای تعالی به آنها عنایت فرموده نمی رسند. در اهمیت وقف بیان داشت: وقف یک صدقه جاریه ای است که اجر و پاداش فراوان دارد. ایشان (در مورد شهادت امام مجتبی(ع)آن امام را آینه تمام نمای صفات پیامبر معرفی نمودند و دو حدیث از پیامبر در این مورد بیان داشتند و خطبه را با دعا برای اسلام و مسلمین پایان دادند.
۰۹ آذر ۹۷ ، ۱۳:۲۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده