خطبه اول:پس از حمد و ثنای الهی و توصیه به تقوی و تبریک میلاد امام باقر علیه السلام و گرامیداشت ماه رجب به موضوع ‏سبک زندگی اسلامی و اهمیت ایام و ماه های سال و خصوصا توجه به ماه رجب بیان داشت:میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در ‏مورد ماه رجب می فرماید:از مهمات مراقبات در این ماه متذکر شدن حدیث ملک داعی است که پیامبر اکرم (ص) می ‏فرماید:خدای تعالی فرشته ای قرار داده که هر شب ندا می کند طوبی للذاکرین و طوبی للطائعین... خوش به حال ذاکرین ‏خدا در این ماه و خوش به حال کسانی که در طاعت خدا هستند.وی از قول خدای تعالی نقل می کند:من همنشین کسی ‏هستم که با من مجالست کند و اطاعت می کنم از کسی که از من اطاعت کندو آمرزنده هستم برای کسی که طلب استغفار ‏نماید... .ایشان در ادامه به اعمال مشترکه ماه رجب اشاره نمود و دعای یا من ارجوه لکل خیر را برای نمازگزاران توضیح داد ‏و چند حدیث از پیامبر درباره اذکار و اعمال ماه رجب نقل نمود و بیان داشت:بهترین اعمال در این ماه ذکر شریف استغفار ‏و ذکر توحید(لا اله الا الله) و کثرت قرائت سوره توحید می باشد.‏

 خطبه دوم:پس از حمد و ثنای الهی و درود بر پیامبر و اهل بیت آن حضرت و توصیه به تقوی به بیان حدیثی از امام باقر ‏‏(ع) پرداخت که اگر سائل و درخواست کننده کمک، می دانست چه مقدار ذلت و خواری در آن است هرگز از کسی سوال ‏نمی کرد و اگر عطا کننده می دانست چه اجر و پاداشی دارد هرگز احدی را رد نمی کرد و سپس فرمایش امام راحل راجع ‏به امام باقر (ع) را بیان کردند که: ما مفتخریم که باقر العلوم بالاترین شخصیت تاریخ است و کسی مقام او را جز خدای ‏عزوجل و پیامبر و ائمه درک نکرده اند؛از ماست.امام جمعه محترم در مورد شهادت امام جواد(ع) روایتی از آن حضرت و ‏بعض فقرات جامعه کبیره را تشریح نمود.وی در ادامه بیان داشت:18 اسفند سالروز تشکیل کانون های فرهنگی و هنری ‏مساجد می باشد و از جوانان خواست تا این کانون ها را هر چه بیشتر فعالیت نمایند.وی درباره 24 اسفند و روز راهیان نور ‏بیان داشت:اردو های راهیان نور به دلیل ارتباط مستقیمی که میان افراد شرکت کننده و فرماندهان و راویان جنگ و نیز ‏مناطق عملیاتی برقرار می کند ارزش های فراوانی را برای بازدید کنندگان خواهد داشت.ایشان در ادامه به روز 22 اسفند ‏سالروز تاسیس بنیاد شهید اشاره نمود و از جوانان و والدین درخواست نمود تا مسئله چهارشنبه سوری و آسیب های آن را ‏ملاحظه نمایند و از اصناف و کسبه خواست تا در پایان سال و در شرایط معیشتی فعلی بیشتر رعایت انصاف را داشته باشند. ‏وی خطبه را با دعا برای اسلام و مسلمین پایان داد.

دریافت صوت1    دریافت صوت 2   دریافت pdf