امام خامنه ای(مدظله): نمازجمعه دریچه ای دلگشا به سوی معنویت و آگاهی است.

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

خطبه های 97/7/20

خطبه اول: پس از سفارش به تقوای الهی به بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) پرداختند که قلب بعضی افراد به دنیا مشغول هستند ، بعضی قلب ها آخرت مشغولند و بعضی از قلوب به خدا مشغول می باشند؛ کسی که قلب او به دنیا مشغول است همواره در شدت و سختی است ، کسی که قلب او به آخرت مشغول است نزد خدا درجات و مقام دارد و کسی که دل او به خدا مشغول است هم دنیا را دارد، هم آخرت را دارد و هم خدا را دارد، نظیر امام راحل که می فرمود:انقلاب را خدا پیروز کرد و خرمشهر را خدا آزاد کرد ، خدا، هم دردنیا به او عزت و مقام عطا کرد و هم در آخرت اجر و پاداش الهی را دارد و هم خدا را دارد. خطبه دوم:با توصیه به رعایت تقوی الهی ، حدیثی از امام باقر (ع) را بیان داشت که از آن حضرت سوال شد: چه کسی از مردم قدر و ارزش او بالاتر از دیگران است؟ امام باقر (ع) فرمود: کسی که اعتنا نکند که دنیا در دست چه کسی می باشد.- و بعد به اهمیت ماه صفر و خصوصا مجالس عزاداری در دهه آخر صفر اشاره نمود.وبیان داشت . بعضی از علما می فرمایند: دهه اول صفر نیز دهه حسنیه می باشد چون شهادت امام حسن مجتبی(ع) بنا به نقلی روز 7 صفر می باشد.***23 مهر: روز شهادت شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی در سال 1361 هـ.ش و روز جهانی نابینایان.24 مهر: سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان که شعار ملت این بود: کتاب قرآن را خلق مسلمان را مسجد کرمان را شاه به آتش کشید.در ادامه به فرمایشات رهبری انقلاب خطاب به سران قوا اشاره نمود که : هیچ بن بست و مشکل غیر قابل حلی در کشور وجود ندارد... و نیز با اشاره به دیدار بعضی مسئولان و مردم شهر پرندک با ایشان ، بیان داشت:از مردم شهر پرندک بخصوص جوانان و نخبگان می خواهم تا پیشنهاد های خودشان را در این مطلب که چگونه می توانیم شهر پرندک را به یک شهر نمونه فرهنگی تبدیل کنیم بیان نمایید.
۲۴ مهر ۹۷ ، ۲۲:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده

خطبه های 97/7/13 (اولین خطبه در پرندک)

خطبه اول: با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوی الهی به بیان حدیثی از فرمایشات نورانی پیامبر (ص)پرداخت که آن حضرت می فرماید امت من به سه گروه تقسیم می شوند:گروه اول شبیه انبیاء هستند که همت آنها به نماز و زکات می باشد؛ نماز اول وقت،نماز جماعت،نماز جمعه و نماز با حضور قلب.گروه دوم شبیه فرشتگان می باشند که همت آنها تسبیح و تهلیل و تکبیر خداست و همواره مشغول حمد و ذکر الهی می باشند. گروه سوم شبیه حیوانات می باشند و آنها کسانی هستند که همت آنها خوردن و آشامیدن و خوابیدن است. خطبه دوم:پس از توجیه به تقوای الهی و حدیثی از فرمایشات امام سجاد(ع)در اهمیت دعا و توجه به بهره برداری از صحیفه سجادیه و خصوصا مناجات خمسه عشر به حمله نیرو های سپاه پاسداران به مواضع داعش اشاره نمود و بیان داشت: اگر از آمریکا و اسرائیل کوچک ترین خطایی سر بزند از حملات موشکی ما در امان نخواهند ماند. وی درباره هفته نیروی انتظامی نیز بیان داشت: این عزیزان همواره موجب امنیت و آسایش مردم می باشند. از این عزیزان بخصوص افرادی که از نیروی انتظامی که در صانحه تروریستی اهواز خوب درخشیدند تشکر و قدردانی نمودند و در پایان برای پیروزی اسلام و مسلمین دعا نمودند.
۱۹ مهر ۹۷ ، ۱۵:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده

معارفه امام جمعه جدید، حجت الاسلام عبدالمجید مجدی زاده

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حکمی حجت الاسلام عبد المجید مجدی زاده را به امامت جمعه شهر پرندک منصوب و از خدمات حجت الاسلام سید محمدی امام جمعه سابق قدردانی شد. در بخشی از این حکم آمده است انشالله ضمن برگزاری فریضه بزرگ نماز جمعه، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب داریدآشنا ساخته و آنان را به وحدت و همبستگی دعوت کنید. در این حکم حجت الاسلام مجدی زاده به مدت سه سال بعنوان امام جمعه پرندک منصوب شد.
۱۴ مهر ۹۷ ، ۱۵:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عبدالمجید مجدی زاده