خطبه اول:پس از سفارش به رعایت تقوای الهی به ادامه موضوع سبک زندگی اسلامی و اهمیت دعا های روایی اشاره نموده و بیان داشت دعا های زیادی از ائمه علیهم السلام وارد شده که از مهمترین آنها کتاب شریف صحیفه سجادیه است که به زیور آل محمد ملقب گردیده خصوصا مناجات خمسه عشر که در کتاب شریف مفاتیح الجنان نیز آمده و خود کتاب مفاتیح الجنان هم مشتمل بر دعا های فراوان از امامان معصوم(ع) می باشد همینطور مناجات شعبانیه دعای کمیل و دعای ندبه و زیارت عاشورا و امثال آن و در ادامه قسمتی از مناجات شعبانیه را بیان داشت که امامان با خدای تعالی مناجات می کردند خدایا تو را درخواست می کنم و به سوی تو تضرع می کنم و از تو درخواست می کنم که بر محمد و آل محمد درود بفرستی و مرا از کسانی قرار بدهی که پیوسته به ذکر و یاد تو مشغولند عهد تو را نقض نمی کنند و از شکر تو غافل نمی شوند و امر تو را سبک نمی شمارند بارالها مرا ملحق بنما بنور عزتت که عارف به تو بگردم و از غیر تو روی گردان باشم و پیوسته مراقب و خائف تو باشم ای خدای صاحب جلال و اکرام و بر محمد و آل او درود بفرست و سلام کثیر و فراوان و در ادامه دعای ابوذر را نیز که دعایی جامع می باشد بیان کرد و توضیح داد خطبه دوم:پس از سفارش مجدد به رعایت تقوا با بیان حدیثی از امام صادق (ع) درباره شهر مقدس قم و ثواب زیارت حضرت معصومه (س)بیان داشت: از سه امام معصوم ثواب زیارت حضرت معصومه (س) بهشت بیان شده است و به مناسبت بزرگداشت شیخ مفیدبیان داشت وی پیشوا و استاد علما شیعه در سال 336 هجری قمری در حوالی بغداد در یک خانواده اصیل از سلاله پاکان و نیکان به دنیا آمد... او یکی از نوابغ و نوادر جهان اسلام و عالم تشیع است و به مناسبت سالروز شهادت مدرس بیان داشت مدرس شخصیتی مبارز که با درس آموزی از مکتب مبارزه و ایثار و شهادت تشیع حسین مردانه در مقابل ظلم وجور حکام مستبد و سرسپرده ایستاد و از حق ملت خود دفاع کرد... و درباره تشکیل کنفرانس وحدت اسلامی نیز بیان داشت بنا به فرمایش رهبری اتحاد مسلمین به معنای انصراف مسلمین و فرق گوناگون از عقاید خاص کلامی و فقهی خودشان نیست بلکه اتحاد به معنای این که فرق گوناگون اسلامی در مقابل دشمنان اسلام همدلی و همکاری و همفکری کنند و در پایان به یکی از سنت های دینی که در مراسم ختم با ید با صاحب عزا همدلی نموده وقتی براساس روایات تا 3 روز غذا و طعام برای آن ها ببرند نه این که بعضی جا ها مشاهده می شود تا سه روز پیوسته باید صاحب عزا مردم را اطعام نماید که مصیبت دیگری بر صاحب عزا تحمیل نمایند. مخصوصا در این ایام که بسیاری از مردم در جهت مسائل اقتصادی در سختی می باشند.